خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آنچه باید درباره رژیم قلیایی بدانید

آنچه باید درباره رژیم قلیایی بدانید

رژیم قلیایی اخیراً به عنوان یک رژیم بسیار محبوب مطرح شده است. خوب این رژیم دقیقاً چیست؟ آیا رژیم غذایی مطمئنی است؟


در مورد تغذیه قلیایی نیز نظرات مخالفی وجود دارد. برخی می گویند این رژیم تأثیر جادویی دارد و می تواند بیماری هایی مانند سرطان را درمان کند. اما این موضوع به طور کامل روشن نشده است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


بنابراین ، در مقاله امروز ، در مورد آنچه شما باید در مورد رژیم قلیایی بدانید صحبت خواهیم کرد.


رژیم قلیایی چیست؟


فرض بر این است که PH غذاهایی که در رژیم غذایی قلیایی می خورید بر سلامتی شما تأثیر می گذارد.


برای درک این رژیم ، ابتدا باید نحوه عملکرد تعادل pH بدن را بفهمید. به پتانسیل هیدروژن بدن PH گفته می شود و این مقدار که اسیدیته یا قلیایی بودن ماده یا محلول را اندازه گیری می کند بین 0 تا 14 متغیر است.


اسیدی از 0 تا 7 ،

7 خنثی ،

بین 7 تا 14 قلیایی یا اساسی گفته می شود.


منطق رژیم غذایی قلیایی به توسعه بیماری ها در یک محیط اسیدی متکی است ، که به معنای PH پایین است ، و شما باید بدن خود را "قلیایی" کنید یا مقدار pH را افزایش دهید تا از بیماری ها جلوگیری کند. پیش بینی می شود که این امر از طریق غذای مصرفی تأمین می شود.


رژیم قلیایی چه کاری انجام می دهد؟


بر اساس این فرضیه است که رژیم قلیایی شما PH مایعات بدن را تغییر می دهد. به عبارت دیگر ، روی اسیدیته یا قلیایی بودن خون ، ادرار و تمام مایعات بدن تأثیر می گذارد.


به منظور تأمین هدف ذکر شده ، محصولات لبنی ، گوشت ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ و غلات در رژیم غذایی قلیایی مصرف نمی شوند. در رژیم قلیایی ، میوه ها و سبزیجات غیر از زغال اخته و آلو مصرف می شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


علم درباره رژیم قلیایی چه می گوید؟


1. ارتباط با سرطان


طرفداران رژیم قلیایی اظهار داشتند که این رژیم از سرطان جلوگیری می کند. با این حال ، هیچ مدرک علمی برای این امر وجود ندارد.


در حالی که رژیم قلیایی یک رژیم غذایی رایج است ، فقط یک مطالعه مشاهده ای وجود دارد که پیشگیری آن از سرطان را نشان می دهد. اما ، در نتیجه این مطالعه ، رابطه ای بین رژیم غذایی و سرطان یافت نشد.


از آنجا که مطالعات کافی در مورد حمایت یا رد رژیم قلیایی وجود ندارد ، نمی توانیم این رژیم را بر اساس علمی پایه گذاری کنیم. در این زمینه ، موسسه تحقیقات سرطان آمریکا (AICR) رژیم قلیایی را توصیه نمی کند.


2. ارتباط آن با سلامت استخوان


همچنین ادعاهایی وجود دارد که این رژیم غذایی برای سلامت استخوان مفید است. با کاهش اسیدیته خون ، بدن از کلسیم استخوان ها استفاده می کند. بنابراین ، از آنجا که غذاهای اسیدی حاوی کلسیم کمتری هستند ، احتمال پوکی استخوان افزایش می یابد.


با این حال ، در مطالعه ای که در سال 2009 منتشر شد ، مصرف پروتئین بیشتر باعث افزایش دفع کلسیم می شود ، اما این کلسیم از استخوان ها خارج نمی شود زیرا تغییری در تعادل کلسیم بدن ایجاد نمی شود. بنابراین ، یک رژیم غذایی اسیدی منجر به تراکم استخوان پایین نمی شود.


طبق تحقیقات انجام شده ، رژیم قلیایی ممکن است خطرات سلامتی داشته باشد و هیچ تحقیق علمی مفصلی درباره این رژیم وجود ندارد.


بدن شما در حفظ تعادل pH در خون بسیار موثر است. اگر اینگونه نبود ، میتوانست مشکلات جدی بهداشتی برای شما بوجود آورد. بنابراین ، شما نمی توانید مقدار pH خون خود را با یک رژیم قلیایی تغییر دهید ، اما می توانید این میزان را در ادرار خود تغییر دهید.


اگرچه مصرف برخی از غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی قلیایی توصیه می شود ، اما هیچ مدرک علمی برای این موضوع وجود ندارد.


البته غذاهای توصیه شده در این رژیم فواید زیادی برای سلامتی دارند و نباید از آنها اجتناب شود.


سرانجام ، وقتی با یک رژیم غذایی معجزه آسا روبرو می شوید ، بهتر است حتما از یک متخصص تغذیه مشورت گیرید و خود سر عمل نکنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده