خرید از سراسر دنیا


» رژیم غذایی برای مبتلایان به عدم تحمل فروکتوز

رژیم غذایی برای مبتلایان به عدم تحمل فروکتوز

برای اطمینان از تغذیه مناسب برای افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز ،درک تفاوت بین بیماران عدم تحمل ارثی فروکتوز و بیماران سوء جذب فروکتوز مهم است.


بسیاری از افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز از آنچه باید و نباید بخورند مطمئن نیستند. برای حل این مشکل ، مهم است که بدانید کدام ماده غذایی باعث عدم تحمل می شود ، کدام غذاها حاوی آن هستند و فرد از چه شرایط خاصی رنج می برد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

با این حال ، رژیم های غذایی بسیاری برای افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز وجود دارد. بنابراین ، وقتی آنها در نکاتی که ذکر کردیم دقت کنند و رژیم غذایی را رعایت کنند ، دیگر هیچ مشکلی نخواهند داشت.

 

فروکتوز چیست؟


فروکتوز قندی است که به طور طبیعی در میوه ها یافت می شود. فروکتوز باید توسط سلول های روده جذب شده و در شرایط طبیعی در بدن متابولیزه شود ، بنابراین می توانید از خواص آن استفاده کنید. شخصی که در جذب و متابولیسم این قند در بدن خود مشکل دارد ، از عدم تحمل فروکتوز رنج می برد.

برای افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز ، تمایز بین عدم تحمل فروکتوز ارثی و سوء جذب فروکتوز مهم است.

 

عدم تحمل فروکتوز ارثی


علت این بیماری یک جهش ژنتیکی است که بر متابولیسم فروکتوز تأثیر می گذارد. از هر 20،000 نفر 1 نفر به این بیماری مبتلا است. این جهش باعث می شود که این افراد آنزیمی به نام فروکتوز ( آلدولاز (B که در واکنش های بیوشیمیایی بدن نقش دارد را نداشته باشند.

 

هنگامی که فردی این آنزیم مسئول متابولیسم فروکتوز را نداشته باشد ، این قند به شکل یک ماده سمی تجمع می یابد.

 

سوء جذب فروکتوز


این یک اختلال گوارشی است که جذب فروکتوز را مختل می کند. این حدود 30٪ از جمعیت کل جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. سلولهای موجود در روده بیماران مبتلا به این بیماری نمی توانند فروکتوز را جذب کنند. بنابراین ، علائم گوارشی (مبتنی بر سیستم گوارشی) ایجاد می شود.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز ارثی

 

افراد مبتلا به این نوع عدم تحمل به فروکتوز باید رژیم سختی را دنبال کنند. آنها نمی توانند بیش از 1-2 گرم از نوع قند مصرف کنند.

 

بنابراین ، برای بیمار مهم است که تمام برچسب های مواد غذایی را بخواند تا مطمئن شود فاقد فروکتوز هستند. متأسفانه ، افرادی که از این بیماری رنج می برند نمی توانند بیشتر محصولات فرآوری شده را مصرف کنند.

 

برای دریافت ایده غذاهایی که افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز ارثی می توانند یا نمی توانند مصرف کنند ، لیست زیر را بخوانید:

 

غذاهای مجاز


شیرین کننده ها مانند : شربت گلوکز ، ساخارین ، سیکلامات.

میوه هایی مثل آووکادو

سبزیجات مانند : اسفناج ، کلم بروکلی ، سیب زمینی ، قارچ ، کاسنی.

سبزیجات با مصرف محدود مانند : کرفس ، شاهی ، کلم ، خیار ، کاهو ، گل کلم.

گوشت و ماهی فقط بصورت تازه.

غلات و محصولات جانبی غلات مانند : آرد گندم ، جو دوسر ، ذرت ، چاودار ، نان سفید ، برنج.


افراد مبتلا به این بیماری نمی توانند گوشت فرآوری شده ، ساکاروز یا سوربیتول مصرف کنند. همچنین ، آنها نمی توانند از نوشیدنی های سویا ، شیر تغلیظ شده ، ماست میوه ای یا گوجه فرنگی و سایر مواد غذایی استفاده کنند.

 

رژیم غذایی برای افرادی که سوء جذب فروکتوز دارند


بیماران مبتلا به سوء جذب فروکتوز باید از مصرف فروکتوز تا حدی کاسته و یا به طور کامل قطع کنند تا از بروز علائم گوارشی جلوگیری شود.

 

بیماران مبتلا به سوء جذب فروکتوز باید از یک رژیم غذایی محدود به فروکتوز استفاده کنند. این محدودیت بسته به اینکه از سوء جذب کامل یا جزئی رنج می برند و درجه بیماری متفاوت خواهد بود.

 

اگر بیمار از سوء جذب کامل رنج می برد ، رژیم غذایی وی باید مانند آنچه در افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز ارثی دنبال می شود ، باشد. به عبارت دیگر ، آنها باید از خوردن غذاهای حاوی فروکتوز خودداری کنند.

 

از طرف دیگر ، افرادی که سوء جذب جزئی دارند ، آنها می توانند غذاهای کم قند مصرف کنند. آنها حتی می توانند غذاهای سرشار از فروکتوز را به صورت کنترل شده مصرف کنند.

 

برخی از غذاهای سرشار از فروکتوز:

 

زردآلو ، خرما ، گیلاس ، آلو ، سیب ، گلابی و انگور.

 

از طرف دیگر ، برخی از غذاهای کم فروکتوز شامل:

 

پاپایا ، آووکادو ، نارگیل و بادام زمینی.

فندق و شاه بلوط.

کنگر فرنگی ، بادمجان ، اسفناج و قارچ.

شیر ، پنیر و تخم مرغ.

گوشت و ماهی تازه


با وجود همه این توصیه ها ، اگر از هر یک از این شرایط رنج می برید ، مهم است که به مشاوره با یک متخصص بپردازید تا آنها بتوانند به شما کمک کنند تا بر اساس نیازهای شخصی خود در مورد رژیم شخصی تصمیم بگیرید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده