خرید از سراسر دنیا


» مبارزه با چاقی

مبارزه با چاقی

راهکارهای مختلفی را برای مبارزه با چاقی را کشف کنید


چاقی یک مشکل بهداشت عمومی است که در سراسر جهان گسترش یافته است. به دلیل پیامدهای سلامتی ، داشتن استراتژی هایی برای مبارزه با آن مهم است. در این مقاله ، ما در مورد استراتژی های مبارزه با چاقی صحبت خواهیم کرد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

چاقی نوعی بیماری مزمن است که با تجمع بیش از حد چربی در بدن مشخص می شود. اگرچه این بیماری معمولاً از کودکی و نوجوانی آغاز می شود اما در هر سنی ممکن است بروز کند. این یک بیماری چند عاملی است که می تواند توسط ژنتیک ، مشکلات پزشکی یا شیوه زندگی ایجاد شود. بنابراین ، چه راهکارهایی می توانند به مبارزه با چاقی کمک کنند؟

 

استراتژیهای مفید برای مقابله با چاقی ممکن است بسته به نیاز هر بیمار متفاوت باشد. با این حال ، شامل تغییر در عادات غذایی و به طور کلی افزایش فعالیت بدنی است. ما 5 پیشنهاد را در مقاله زیر با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

استراتژی های مبارزه با چاقی


بیماران چاق بیشتر در معرض مشکلات سلامتی دیگری مانند بیماری های قلبی ، دیابت ، فشار خون بالا یا آرتروز هستند.


خوشبختانه کاهش مقداری وزن برای درمان یا جلوگیری از عوارض مربوط به چاقی کافی است. آیا شما هم از بیماری چاقی رنج می برید؟ در زیر می توانید تعدادی از استراتژی ها را بیابید که می توانند مکمل درمان شما باشند. این استراتژی ها را اعمال کنید!

 

یکی از استراتژی هایی که می توانید برای مبارزه با چاقی استفاده کنید این است که:

 

1. به طور منظم ورزش کنید


برای مقابله با اضافه وزن ، باید از اتخاذ سبک زندگی کم تحرک خودداری کرده و به طور منظم فعالیت بدنی انجام دهید.

 

حفظ یک برنامه منظم ورزشی بخشی مهم از درمان برای مبارزه با چاقی است. در حالی که قطع زندگی بی تحرک ساده نیست ، اما شروع فعالیت بدنی متوسط ​​از کنترل وزن پشتیبانی می کند و به کنترل مشکلات مرتبط با این بیماری کمک می کند.

 

چه کاری باید انجام دهید؟


در ابتدا می توانید 150 دقیقه در هفته ورزش کنید. با این حال ، وقتی سطح استقامت شما افزایش می یابد ، می توانید تا 300 دقیقه یا بیشتر پیش بروید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


می توانید انواع تمرینات روزمره یا فعالیت های ورزشی را انجام دهید. مهمترین چیز این است که با بهبود شرایط جسمی، پایدار باشید و شدت آن را افزایش دهید.


علاوه بر این ، متخصصان توصیه می کنند سایر انواع فعالیت های بدنی را نیز افزایش دهند. به عنوان مثال ، استفاده از پله ها ، انجام کارهای خانه یا بردن حیوانات خانگی برای پیاده روی.

 

2. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید


یک برنامه غذایی مناسب با نیازهای شما به شما امکان می دهد تا میزان چربی بدن خود را به روشی سالم کاهش دهید.


بخش عمده ای از موفقیت در درمان چاقی به تغذیه بستگی دارد. بنابراین ، مهم است که کالری دریافتی را کاهش داده و عادات غذایی سالم را در پیش بگیرید. با این حال ، باید از رژیم های غذایی سخت و محدود اجتناب کنید زیرا در طولانی اثرات مخربی برای شما در پیش خواهند داشت.

 

آنها می توانند به شما کمک کنند تا در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهید ، اما احتمال بازیابی وزن از دست رفته به دلیل اثر "بازگشت" بسیار زیاد است. بهترین راه برای حفظ وزن سالم و متعادل ، پیروی از یک برنامه رژیم لاغری طولانی مدت و پایدار است.

 

نوع رژیم غذایی شما ممکن است بسته به نیاز شما متفاوت باشد. پزشک یا متخصص تغذیه می تواند جنبه های مختلفی مانند سن ، سطح چاقی و بیماری های زمینه ای را در نظر بگیرد. با این حال ، آنها معمولاً توصیه می کنند:

 

ابتدا کل کالری دریافتی خود را کاهش دهید. مقدار طبیعی 1200 - 1500 کالری در روز برای زنان و 1500 - 1800 کالری در روز برای مردان است.


دوم ، مصرف غذاهای مقوی و کم کالری مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، حبوبات و دانه ها را افزایش دهید.


به همین ترتیب ، منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ ، بوقلمون و ماهی را بیشتر مصرف کنید.

محصولات لبنی کم چرب مصرف کنید.


علاوه بر این ، میان وعده های سالم را با موادی مانند آجیل ، ماست ساده ، دانه ها و میوه ها تهیه کنید.


در آخر ، شکر ، آرد تصفیه شده ، چربی اشباع شده و ... مصرف غذاهای ناسالم که حاوی مواردی از این دست هستند را محدود کنید.

 

3. رفتار درمانی را پیش بگیرید

 

در بیشتر موارد ، چاقی نوعی بیماری است که برای مبارزه با عادت های بد و ترویج سبک زندگی سالم ، باید از دیدگاه رفتاری درمان شود.


در بیشتر موارد ، بیماران به یک برنامه تغییر رفتار دسترسی دارند. هدف اصلی چنین برنامه ای تغییر رفتار و نگرش بیماران است که از حفظ وزن سالم آنها جلوگیری می کند. بنابراین ، بیماران می فهمند که برای لاغر شدن باید تغییرات دائمی در سبک زندگی خود ایجاد کنند.

 

همچنین این به عنوان رفتار درمانی شناخته می شود متخصصانی که برنامه های تغییر رفتار را اجرا می کنند اغلب روانشناس هستند. زیرا روانشناس مهارت های لازم را برای کمک به بیمار در درک خطرات بیماری و شرایط منجر به سوء تغذیه آنها دارد.

 

درمان می تواند به صورت جداگانه یا گروهی انجام شود. گروه درمانی ممکن است هر از گاهی ترجیح داده شود.


آیا با چاقی مبارزه می کنید؟ روش های بالا میتوانند بسیار موثر باشند . پس منتظر چه چیزی هستید؟ از همین حالا شروع کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده