خرید از سراسر دنیا


» رژیم غذایی برای کم کاری تیروئید

 رژیم غذایی برای کم کاری تیروئید

رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید هاشیموتو 

 

این رژیم زمانی مهم است که شما دچار کم کاری تیروئید هاشیموتو باشید ، یک بیماری که با کمبود تولید هورمون های تیروئید مشخص می شود و منجر به التهاب مزمن در غده تیروئید می شود. در این مقاله ، ما به شما نکاتی در مورد رژیم غذایی می دهیم که می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند.

 

رژیم هاشیموتو درمانی برای نوع کم کاری تیروئید به همین نام است. هدف آن جلوگیری از ایجاد یک بیماری جدی است که می تواند سبک زندگی فرد را محدود کند. منشاء این بیماری عدم تعادل هورمونی است و رویکرد کامل آن اغلب نیاز به استفاده از دارو دارد.

 

مشکلات تیروئید می تواند دو نوع باشد و ممکن است افزایش تولید هورمون های تیروئید را تجربه کنید و این می تواند باعث بیماری های دیگر شود. همچنین ، ممکن است در سنتز هورمون تیروئید کمبود وجود داشته باشد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

کسانی که به بیماری هاشیموتو مبتلا هستند باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای کنند

 

کم کاری تیروئید هاشیموتو التهاب غده تیروئید است که باعث عملکرد نامناسب این غده می شود. توجه به رژیم غذایی خود برای جلوگیری از پیشرفت بیماری بسیار مهم است. در غیر این صورت ، ممکن است باعث شود غده تیروئید با گذشت زمان عملکرد کمتری داشته باشد.

 

نباید فراموش کنیم که غده تیروئید مسئول تولید تعدادی از هورمون ها است که در عملکردهای متابولیکی تعیین کننده هستند. همچنین ، سنتز نکردن آنها به مقدار کافی می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش چربی بدن شود. حتی التهاب مزمن غده نیز می تواند باعث رشد تومور در ناحیه شود.

 

مصرف غذاهایی که باعث بهبود عملکرد تیروئید می شوند از طریق رژیم غذایی امکان پذیر است. به همین ترتیب ، می توان از افزایش وزن ناشی از بیماری هاشیموتو جلوگیری کرد.

 

ثابت شده است که اضافه وزن برای سلامتی مضر است و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد.

 

بین وزن زیاد ، کم کاری تیروئید ، عدم تعادل هورمونی و رژیم غذایی رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

 

غذاهایی که باید در رژیم هاشیموتو از آنها اجتناب کنید

 

امروز به شما یادآوری می کنیم که در صورت کم کاری تیروئید هاشیموتو از کدام غذاها باید اجتناب کنید تا روند پیشرفت را کند تر کنید.

 

سبزیجات چلیپایی

 

این سبزیجات به طور کلی در چارچوب یک رژیم غذایی متعادل عالی هستند و همچنین گواترزا هستند. بنابراین ، افرادی که رژیم هاشیموتو را دنبال می کنند نباید از این سبزیجات استفاده کنند زیرا باعث افزایش التهاب تیروئید می شود. این گروه شامل کلم ، کلم پیچ ، کلم بروکسل ، کلم بروکلی و گل کلم است.

 

آجیل بخصوص بادام زمینی


این مورد در مورد این محصولات نیز صدق می کند ، زیرا آنها حاوی بسیاری از مواد ضد مغذی هستند که می توانند جذب ید را در سطح روده کاهش دهند.

 

اسفناج و هویج

 

باید مصرف محصولات فوق الذکر را محدود کنید ، اما در مورد اسفناج و هویج این قوانین کمی راحت تر هستند. می توانید هر چند وقت یک بار این سبزیجات را بخورید ، اما هر روز نمی توانید آنها را مصرف کنید.

 

این غذاها هنگامی که به عنوان بخشی از رژیم هاشیموتو در حد متوسط ​​و کنترل شده مصرف می شوند ، فواید زیادی برای سلامتی دارند.

 

غذاهایی که باید بیشتر بخورید

 

هاشیموتو اساساً نیاز به افزایش حضور ید در رژیم غذایی است. زیرا ید یک ماده مغذی ضروری برای تولید هورمون تیروئید است.

 

ماهی و محصولات دریایی

 

ماهی حاوی مقادیر زیادی ید است. علاوه بر این ، دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که خواص ضد التهابی از خود نشان می دهند است. بنابراین در مبارزه با پیشرفت کم کاری تیروئید هاشیموتو بسیار موثر است.

با این حال ، افرادی که سطح اسید اوریک بالایی دارند باید مراقب این محصولات باشند ، زیرا ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند.

 

محصولات لبنی

 

این محصولات همچنین حاوی دوزهای بالایی از ید هستند. علاوه بر این ، پروبیوتیک ها در ترکیب آنها می توانند دستگاه هضم را پشتیبانی کنند ، و یک اثر متابولیکی مثبت دارند. وقتی صحبت از کنترل وزن می شود ، آنها غذاهای بسیار خوبی هستند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

سایر مواد مغذی مهم که باید در نظر گرفته شوند

 

علاوه بر غذاهایی که در بالا ذکر شد ، باید مصرف مواد مغذی زیر را نیز افزایش دهید زیرا در سنتز هورمون های تیروئید نیز نقش مهمی دارند:

 

روی که در گوشت قرمز و آجیل یافت می شود.

آهن را می توانید از مواد غذایی با منشاء حیوانی دریافت کنید.

منگنز در آجیل و غلات رایج است.

ویتامین A در سبزیجات قرمز و نارنجی یافت می شود.

سلنیوم عمدتا در آجیل و غلات وجود دارد ، اما در محصولات لبنی نیز وجود دارد.

لبنیات که بخشی از رژیم هاشیموتو هستند زیرا منبعی از ید و پروبیوتیک هستند که به سلامتی تیروئید و کنترل وزن کمک می کنند.

 

رژیم هاشیموتو به تنهایی کافی نیست

 

فعالیت بدنی برای ایجاد ثبات در متابولیسم و ​​ترکیب مناسب بدن ضروری است. در غیر این صورت ، می تواند منجر به چاقی شود ، که یک عامل خطر برای توسعه بسیاری از آسیب های مزمن دیگر است.

 

همچنین لازم است طبق دستورالعمل و تجویز پزشک از دارو استفاده کنید. زیرا داروها و مکمل ها احساس خستگی مداوم را کاهش می دهند.

 

رژیم هاشیموتو ممکن است به مدیریت کم کاری تیروئید کمک کند

 

کم کاری تیروئید هاشیموتو بیماری است که در صورت عدم مدیریت صحیح در میان مدت می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. بنابراین ، تشخیص به موقع مهم است و همچنین متناسب سازی سبک زندگی و عادات غذایی نیز امری مهم بحساب می آیند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده