خرید از سراسر دنیا


» کاهش وزن ناگهانی

کاهش وزن ناگهانی

دلایل احتمالی کاهش وزن ناگهانی

 

کاهش وزن ناگهانی و غیر قابل توضیح ، نشانه هشدار دهنده مشکلات احتمالی سلامتی است. در بیماری های جدی تر ، کاهش وزن اغلب با علائم دیگری همراه است. اگر این اتفاق برای شما افتاد ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

 

کاهش وزن غیرقابل توجیه می تواند به دلایل زیادی رخ دهد که اغلب مربوط به مشکلات سلامتی است. در هر صورت ، این امر نباید نادیده گرفته شود و نشانه مهمی است که نیاز به مشاوره پزشکی فوری دارد.

 

امروزه ، وزن بدن مفهوم زیبایی شناختی و اجتماعی بسیاری دارد. بنابراین اولین چیزی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که واقعاً کاهش وزن بدون دلیل را تجربه کرده اید یا خیر. گاهی اوقات ، این کاهش وزن میتواند به خاطر تغییر سبک زندگی شما باشد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

طبق گفته پزشکان 50٪ از بیمارانی که برای کاهش وزن ناگهانی به آنان مراجعه می کنند ، در واقع وزنی کم نکرده اند!

 

با این حال ، اگر واقعاً وزن کم کرده اید ، ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد.

 

کاهش وزن بدون دلیل

 

کاهش وزن ناگهانی اغلب علامت یک بیماری سیستمیک است. اما قبل از ادامه ، باید پارامترهای معنی دار کاهش وزن قابل توجه را تعریف کنیم.

 

تشخیص اینکه چه زمانی کاهش وزن باعث نگرانی می شود آسان نیست. با این حال ، در مورد یک پارامتر خاص تقریباً اجماع پزشکی مطلق وجود دارد. هرگونه کاهش 5 درصدی توده بدن طی یک دوره 6 تا 12 ماهه باید دلیلی برای نیاز به مشاوره پزشکی باشد.

 

بنابراین ، مهم این نیست که چند کیلو وزن از دست داده اید ، بلکه مهم این است که وزن از دست رفته چند درصد از کل توده بدن است. بنابراین ، کسی که 100 کیلو وزن دارد ، در صورت از دست دادن 5 کیلو در مدت 6 تا 12 ماه ، نیازی به نگرانی و مراجعه به پزشک ندارد. با این حال ، اگر شخصی که 50 کیلوگرم وزن دارد و در این بازه 5 کیلوگرم وزن کم کند ، باید به پزشک خود مراجعه کند.

 

گرچه این واقعیت واضح به نظر می رسد ، اما توجه به این نکته ضروری است که کاهش وزن باید غیر عمدی باشد. به عبارت دیگر ، اگر کاهش وزن به خودی خود اتفاق افتاده باشد ، در حالی که کار خاصی انجام نمی دهید ، باید نگران باشید.

 

دلایل اصلی کاهش وزن

 

دلایل زیادی برای کاهش وزن ناگهانی وجود دارد. در 75٪ موارد ، شناسایی علت وجود دارد. افراد غالباً به این دلیل که کالری کمتری از مقدار مورد نیاز خود می خورند یا از بیماری رنج می برند که مانع جذب مناسب مواد مغذی در بدن می شود ، وزن کم می کنند. گاهی اوقات ، این شرایط توسط هر دو مورد ایجاد می شود.

 

بسیار معمول است که این کاهش وزن غیر قابل توضیح نتیجه افسردگی باشد. حتی ممکن است که فرد به دلیل مرگ نزدیکان ، طلاق یا یک واقعه آسیب زا غمگین باشد یا رنج ببرد و این اوضاع و احوال نیز میتوانند باعث کاهش وزن ناگهانی فرد شوند.

 

کاهش وزن یکی از اولین علائم برخی بیماری ها است. این مورد در مورد تومورهای دستگاه گوارش ، بیماری های عفونی مانند HIV ، آندوکاردیت ، سل و بیماری های قارچی یا انگلی شایع است.

 

کاهش وزن در پرکاری تیروئید یا فئوکروموسیتوما ، دیابت و نارسایی آدرنال نیز شایع است. اگرچه انواع مختلفی از سرطان با کاهش وزن همراه است ، اما در این موارد بیمار علائم دیگری را نیز تجربه می کند.

 

کاهش وزن بدون دلیل یکی از علائم برخی بیماری های مزمن مانند سرطان است.

 

سن و کاهش وزن

 

هنگام تجزیه و تحلیل علل و عواقب کاهش وزن ، سن یک عامل مهم است. این در مراحل یا شرایط خاصی اتفاق می افتد:

 

نوزادان تازه متولد شده: غیر معمول نیست که نوزادان در 15 روز اول زندگی خود 10٪ از وزن بدن خود را از دست بدهند. این بدان دلیل است که آنها مایعات را از طریق مدفوع یا ادرار دفع می کنند. از آن به بعد انتظار می رود بچه ها تا شش ماهگی هفته ای نیم کیلو وزن اضافه کنند.

 

افراد مسن: کاهش وزن بخشی طبیعی از روند پیری است به شرطی که به تدریج اتفاق بیفتد. از دست دادن عضله و توده استخوان نیز طبیعی است. اما کاهش ناگهانی وزن نشانه مشکلات سلامتی است.

 

همچنین باید توجه داشته باشیم که بیشتر اوقات وزن در دوران بارداری کاهش می یابد. این در مادرانی رخ می دهد که در طی سه ماهه اول سرگیجه و استفراغ دارند و بنابراین قادر به حفظ تغذیه کافی نیستند. این بیماران باید با پزشک خود مشورت کنند.

 

استرس عاطفی نیز یکی از دلایل عمده کاهش وزن است. سطح بالای کورتیزول منجر به این امر می شود. به همین ترتیب ، استفاده اجباری از داروهای روانگردان می تواند بر وزن تأثیر بگذارد.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

در صورت تشخیص لاغری ناگهانی و غیرقابل توضیح چه باید بکنید؟

 

اگر متوجه شدید که در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی از دست داده اید و تغییراتی در عملکردهای بدن شما ایجاد شده است ، قطعاً باید به پزشک مراجعه کنید. یک متخصص مراحل لازم را برای شناسایی علت و رفع مشکل را می داند.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده