بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» یبوست و افزایش وزن

یبوست و افزایش وزن

آیا بین یبوست و افزایش وزن ارتباطی وجود دارد؟

 

وقتی به آینه نگاه می کنید ، احتمالاً بیش از یک بار مشاهده کرده اید که شکم شما بیش از حد معمول متورم شده است ، به خصوص اگر یبوست دارید. وقتی وزن خود را اندازه گیری می کنید ، متوجه می شوید که چند کیلو وزن اضافه کرده اید. آیا بین یبوست و افزایش وزن ارتباطی وجود دارد؟

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

در مقاله امروز ، ما روی این موضوع تمرکز می کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم در رابطه با این مشکل مکرر به شما کمک کنیم! مقاله ما را بخوانید تا ارتباط بین یبوست و افزایش وزن را بیاموزید و مشکل یبوست را برطرف کنید.

 

آیا یبوست و افزایش وزن ارتباط دارد؟

 

یبوست به افزایش وزن ارتباطی ندارد. اما ما همه نکات را بررسی می کنیم تا علت آن را درک کنیم. بیایید با یک مثال شروع کنیم. فرض کنید یک هفته است که نتوانسته اید مرتباً به توالت بروید.

 

به عبارت دیگر ، شما مشکل یبوست دارید. متوجه شده اید که لباسی که می پوشید تنگ تر از حد معمول است. این مقیاس همچنین تأیید می کند که چند کیلو وزن اضافه کرده اید. بنابراین چه چیزی می تواند باعث این امر شود؟

 

وزن افزایش یافته به دلیل یبوست "توسط ما احساس می شود". اما این درست نیست. اگر سیستم روده شما خود را تنظیم کند ، این پوندهای اضافی در مقیاس از بین می روند.

 

درست است که شکم شما بیشتر متورم به نظر می رسد. اما این چربی یا ماهیچه نیست ، بلکه از تجمع مواد زائد نفخ ایجاد می شود. یبوست آنقدرها که فکر می کنید باعث افزایش وزن نمی شود.

 

به همین دلیل است که باید متوجه شوید ظاهر شما تغییر چندانی نکرده است و باید بدانید که نیازی به خرید لباس جدید ندارید. اما رفتن مرتب به توالت و تمیز نگه داشتن روده ها عامل بسیار مهمی برای سلامت کلی شما است.

 

این به شما کمک می کند تا بدن خود را بهتر تمیز کنید ،همچنین شما را از سموم و عناصر مضر پاک می کند و از تجمع مایعات جلوگیری می کند. بنابراین اگر رژیم خاصی را دنبال میکنید ، حتما مطمئن شوید که این رژیم فیبر ، مایعات ، میوه ها و سبزیجات را در بر میگیرد. بنابراین ، شما نه تنها وزن خود را کاهش می دهید ، بلکه از یبوست نیز جلوگیری می کنید.

 

اگر از یبوست شدید رنج می برید ، ممکن است متوجه شوید که در مدت زمان کوتاهی 1-1.5 کیلو وزن اضافه کرده اید. افزایش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که گفتیم ، این افزایش واقعی نیست. اگر روده خود را تنظیم کنید ، وزن اضافی از بین می رود.

 

بنابراین می توانید بیشتر متورم به نظر برسید. اما اگر از رژیم غذایی مناسب تری استفاده کنید و مایعات بیشتری بنوشید ، این مشکل ظرف چند روز از بین می رود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

راههای موثر برای جلوگیری از یبوست

 

اول از همه ، باید بگوییم افرادی که از یبوست و تجمع مایعات رنج می برند ، معمولاً زن هستند. زنان بیشتر مستعد چنین مشکلاتی هستند.

 

گاهی اوقات وقتی جلوی آینه می رویم ، بسیار بد به نظر می رسیم و احساس نفخ می کنیم. با این حال ، اگر اقدامات مناسب را انجام دهیم ، می توانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم. برخی از آن ها:

 

1. اهمیت صبحانه

 

صبحانه کلید مبارزه با یبوست است. همیشه یک تکه میوه ، جو دوسر و یک نوشیدنی گرم در صبحانه خود قرار دهید.

 

به عنوان مثال ، یک کاسه جو دوسر با کیوی و تکه های انگور عالی هستند . سپس ، اگر به آرامی یک چای گزنه با کمی عسل بنوشید ، این می تواند درمانی برای مشکل شما باشد.

 

2. اسموتی آلوئه ورا و پرتقال

 

ترکیب آلوئه ورا با پرتقال یک درمان عالی برای مبارزه با یبوست است. پیشنهاد می کنیم نحوه انجام این کار را یادداشت کنید:

 

فهرست :

 

30 گرم ژل آلوئه ورا

150 میلی لیتر آب گرم

1 عدد پرتقال

 

چگونه تهیه می شود؟

 

آب را در یک قوری گرم کنید و آلوئه ورا را به محض جوشیدن به آن اضافه کنید و صبر کنید تا حل شود.

در همین حین ، پرتقال را آب گیری کنید.

در نهایت ، مخلوط گرم آلوئه ورا و آب پرتقال را مخلوط کرده و با معده خالی بنوشید.

 

3. تمرینات بدنی مناسب

 

پیاده روی یا شنا به مدت 30 دقیقه در روز بسیار برای بدن سالم است. فعال بودن همچنین به کار روده ها کمک می کند و از حرکات نرم و سالم روده حمایت می کند.

 

همچنین فراموش نکنید: با ورزش بدنی کافی هر روز ، نه تنها با یبوست مبارزه می کنید ، بلکه مراقب سلامتی خود نیز خواهید بود.

 

4. یک شام زودهنگام و سبک

 

بسیار مهم است که شب ها معده خود را با غذا پر نکنید. هضم شدید در پایان روز باعث کند شدن کار روده شما می شود و دور ریختن سموم انباشته شده در صبح بسیار دشوار می شود. شام سبک 2 ساعت قبل از خواب ایده آل است.

 

5. فیبر ، سبزیجات و مایعات

 

رژیم غذایی غنی از سبزیجات (در صورت امکان خام) ، فیبر و مایعات زیاد ، اجابت مزاج را راحت میکند و از یبوست جلوگیری میکند.

 

ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده