خرید از سراسر دنیا


» آیا سیب زمینی برای رژیم غذایی مناسب است؟

آیا سیب زمینی برای رژیم غذایی مناسب است؟

سیب زمینی در رژیم غذایی


سیب زمینی یک غذای عالی است که ارزش غذایی زیادی دارند و می توانند برای رژیم غذایی ما مفید باشند ، اما مسئله اصلی این است که چگونه آنها را طبخ می کنیم.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

آیا دوست دارید از فواید سیب زمینی مطلع شوید؟ آیا واقعا مصرف مکرر این ماده غذایی باعث افزایش وزن می شود؟


در این مقاله ، آنچه در فواید مورد سیب زمینی باید بدانید و چگونه می تواند برای سلامتی شما مفید باشد را توضیح خواهیم داد.


افسانه ها در مورد سیب زمینی


در اصل ، شما باید افسانه های مختلفی در مورد سیب زمینی بدانید. رایج ترین آنها این است که باعث افزایش وزن می شود زیرا حاوی مقدار زیادی قند هستند.


با این حال ، سیب زمینی حاوی کربوهیدراتهای پیچیده است که به راحتی جذب می شوند ، افزایش قند خون را کاهش می دهند و فیبر را فراهم می کنند که باعث بهبود حرکات و دفع روده می شود.


داشتن سیب زمینی در رژیم غذایی شما نه تنها سالم است ، بلکه به راحتی می توانید آن را به رژیم غذایی فعلی خود اضافه کنید. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید ، سیب زمینی مناسب شما است.


افسانه دیگر در مورد سیب زمینی این است که آنها ارزش غذایی مهمی ندارند و مواد مغذی لازم را برای بدن تامین نمی کند.


حقایق در مورد سیب زمینی


سیب زمینی فواید تغذیه ای زیادی دارد. درصد های زیر نشان می دهد که سیب زمینی ارزش غذایی توصیه شده روزانه را برای یک فرد بالغ تامین می کند. در هر 100 گرم سیب زمینی می توانید این مقادیر را بیابید:


منیزیم (6%)

کلسیم (1%)

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

فسفر (8%)

آهن (14٪)

پتاسیم (9%)

ویتامین B1 (6٪) ، B2 (2٪) ، B3 (7٪) ، B6 (19٪)

ویتامینC (33%)


سیب زمینی فقط 15 گرم کربوهیدرات دارد. این رقم در مقایسه با غذاهای دیگر مانند عدس - 48 گرم ، ماکارونی - 70 گرم ، نخود - 49 گرم، برنج قهوه ای - 81 گرم ، لوبیا - 41 گرم و نان - 47 گرم بسیار پایین است.


با این اوصاف ، طبیعی است که بپرسیم چرا سیب زمینی با وجود اینکه کربوهیدرات بسیار کمی دارد ، اینقدر چرب است. مشکل از این غذا نیست ، بلکه نحوه پخت آن است.


اگر ما یک روش ناسالم برای پخت سیب زمینی انتخاب کنیم ، فقط کالری به آن اضافه می کنیم. به اعداد توجه کنید: 100 گرم سیب زمینی خام حاوی 73 کالری است ، پخت در روغن 100 کالری ، و اگر بخارپز یا جوشانده شود ، تنها حاوی 75 کالری است.


در عوض ، 100 گرم سیب زمینی از پیش سرخ شده و منجمد شده حاوی 270 کالری است ، در حالی که همین مقدار سیب زمینی سرخ کرده خانگی حاوی 290 کالری و یک کیسه سیب زمینی سرخ کرده 538 کالری است.


چرا تغییر کالری اینقدر زیاد است؟ روش های پخت ارزش غذایی سیب زمینی را تا حد زیادی تغییر می دهد. سرخ کردن سیب زمینی می تواند میزان آب سیب زمینی را کاهش دهد ، یعنی روغن را بیشتر جذب می کند. هرچه چربی بیشتری جذب شود ، کالری بیشتری به آن اضافه می شود.


راههای سالم برای افزودن سیب زمینی به رژیم غذایی


می توان سیب زمینی را به طور سالم مصرف کرد. اگر سیب زمینی به درستی پخته شود ، می تواند برای رژیم شما بسیار مفید باشد.

در رژیم غذایی سالم ، سیب زمینی می تواند فواید زیادی داشته باشد. همانطور که می بینیم ، آنها مواد مغذی ضروری ، فیبر و کربوهیدرات های پیچیده را که برای سلامتی ما مفید هستند ، تامین می کنند. فلور روده ، تنظیم قند خون و غنی سازی مصرف ویتامین تنها چند مورد از مزایای سیب زمینی است. بنابراین ، استفاده از این غذا با رژیم غذایی سالم نیز بسیار توصیه می شود.


از سرخ کردن سیب زمینی که باعث افزایش کالری دریافتی و کاهش فواید آن می شود خودداری کنید.


شما می توانید از این غذا به طرق مختلف لذت ببرید. چه غذای اصلی باشد و چه میان وعده ، سیب زمینی جزء ضروری رژیم غذایی ما است. در هر صورت ، اگر شک دارید ، با یک متخصص تغذیه حرفه ای مشورت کنید که آیا می تواند برای سلامتی شما مفید باشد یا خیر.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده