دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حذف گلوتن از رژیم غذایی

حذف گلوتن از رژیم غذایی

حذف گلوتن از رژیم غذایی / تأثیر بر مغز

 

دیسبیوز روده ممکن است علت افزایش حساسیت به گلوتن در برخی افراد باشد. با این حال ، شواهد به طور کامل قطعی نیستند.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

برخی از روندهای فعلی در زمینه تغذیه به حذف گلوتن از رژیم غذایی شما دلالت دارد که می تواند برای مغز مضر باشد. برخی معتقدند که این پروتئین ممکن است مسئول افزایش التهاب باشد.

 

بنابراین این می تواند نه تنها به مغز ، بلکه به سایر اندام ها نیز آسیب برساند. همچنین ، اگر این گزاره درست باشد ، این پروتئین ممکن است بدن را مستعد برخی اختلالات مرتبط با سلامت روان کند.

 

اما تحقیقات در مورد آن چه می گوید؟ آیا این درست است که گلوتن سلامت مغز را به خطر می اندازد؟ در این مقاله ، ما به این سوالات پاسخ خواهیم داد و همچنین برخی تحقیقات در مورد این موضوع را مرور می کنیم!

 

حذف گلوتن از رژیم غذایی / گلوتن و التهاب

 

هیچ شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد حذف منظم این پروتئین از رژیم غذایی توصیه می شود. پاسخ به شبهات مربوط به مصرف گلوتن ممکن است در مشخصات میکروبیوتای خاصی باشد که پس از مصرف بیشتر مستعد ناراحتی شود.

 

تا به امروز ، شواهد کافی برای توصیه به بیماران مبتلا به عدم تحمل گلوتن برای حذف گلوتن از رژیم غذایی آنها وجود ندارد.

 

گلوتن و سلامت مغز

 

سایر مقالات علمی ، یکی در سال 2018 منتشر شد ، به توانایی گلوتن در ایجاد بیماریهای خاص که بر سلامت روان تأثیر می گذارد ، اشاره می کنند. همانطور که در مورد قبلی ، پاتوفیزیولوژی ناشی از آن نامشخص است.

 

شواهد کافی برای ارتباط مصرف گلوتن با افزایش خطر ابتلا به بیماری های مغزی وجود ندارد. با این حال ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف این پروتئین ممکن است احتمال اختلال دوقطبی یا اسکیزوفرنی را افزایش دهد.

 

مدل ارائه شده برای حمایت از این نظریه بر اساس وجود دیسبیوز روده است. این امر باعث افزایش نفوذپذیری سد روده ای با افزایش جذب بتا آمیلوئیدها می شود که می توانند به مایع جمجمه ای منتقل شوند.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

تجمع این مواد ارتباط مستقیمی با ظهور بیماریهای عصبی و روانی دارد.

 

رژیم غذایی متنوع

 

با وجود این مفروضات ، هیچ قطعیتی وجود ندارد که گلوتن یک ماده مضر برای همه افراد باشد. بنابراین ، توصیه می شود فقط در صورت ناراحتی مکرر گوارشی پس از مصرف ، آن را محدود کنید.

 

زیرا حذف آن از رژیم غذایی شما می تواند منجر به عدم تحمل در میان مدت شود. این به این دلیل است که بدن تولید آنزیم های مورد نیاز برای تجزیه این پروتئین را برای حفظ انرژی متوقف می کند.

 

برای اکثر مردم ، پزشکان رژیم غذایی متنوعی را توصیه می کنند. با این حال ، اگر میزان کربوهیدرات هایی که فرد در حال حاضر مصرف می کند زیاد باشد ، پزشکان توصیه می کنند مصرف آنها را کاهش دهند.

 

وقتی نوبت به گنجاندن کربوهیدرات در رژیم غذایی می رسد ، بهتر است غده ها را در اولویت قرار دهیم. آنها همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند.

 

غلات حاوی گلوتن در رژیم غذایی ترجیحاً باید غلات کامل باشند. به این ترتیب از فیبر محصول استفاده می شود که برای فلور روده مفید است و خطر دیس بیوزیس را کاهش می دهد.

 

کربوهیدرات ها

 

برای اکثر مردم ، مصرف متوسط ​​گلوتن مشکلی ایجاد نمی کند. برعکس ، حذف آن از رژیم غذایی می تواند مضر باشد.

 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، شواهد علمی کافی برای تأیید مضر بودن گلوتن برای سلامتی وجود ندارد. حذف گلوتن از رژیم غذایی ایده خوبی نیست مگر اینکه به آلرژی ، عدم تحمل یا بیماری سلیاک مبتلا باشید. با این حال ، کاهش مصرف گلوتن ممکن است مفید باشد.

 

با توجه به همه این دلایل ، بهترین توصیه این است که مراقب باشید. اولویت بندی غلات بدون گلوتن مانند برنج می تواند یک استراتژی موثر باشد. همچنین ، هنگامی که صحبت از قرار دادن این غذاهای پروتئینی در رژیم غذایی شما می شود ، بهتر است به انواع غلات کامل بپردازید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده