خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رژیم غذایی بدون گلوتن چیست؟

رژیم غذایی بدون گلوتن چیست؟

گلوتن در پاستا یافت می شود.

رژیم غذایی بدون گلوتن چیست؟

  • گلوتن در دانه های گندم، جو و چاودار یافت می شود
  • اگر بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن دارید، باید از مصرف گلوتن خودداری کنید
  • برخی از جایگزین های بدون گلوتن موجود ممکن است ارزش غذایی کمتری در مقایسه با همتایان حاوی گلوتن داشته باشند.


گلوتن چیست؟ 

گلوتن گروهی از پروتئین ها است که در غلات خاصی مانند گندم، جو و چاودار یافت می شود. گلوتن به غذاهایی مانند نان، غلات و پاستا کمک می کند تا شکل خود را با ایجاد رطوبت و خاصیت ارتجاعی حفظ کنند. گلوتن همچنین در اقلام غیرخوراکی مانند لوازم آرایشی، خمیر دندان و آدامس یافت می شود. اگرچه گلوتن برای اکثر افراد بی خطر است، اما گلوتن می تواند مشکلات جدی سلامتی را در افراد مبتلا به بیماری سلیاک و حساسیت به گلوتن ایجاد کند.


چگونه گلوتن باعث ایجاد مشکل می شود

در بیماری سلیاک، عدم تحمل شدید گلوتن وجود دارد. گلوتن باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی می شود که باعث آسیب به پوشش روده کوچک می شود و در نتیجه در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد می کند. مصرف کمتر از 50 میلی گرم گلوتن باعث علائم زیادی مانند یبوست، اسهال، نفخ، درد شکم، بثورات پوستی و سردرد می شود. گلوتن در افراد مبتلا به بیماری سلیاک می تواند منجر به عوارضی مانند پوکی استخوان، تشنج، آسیب عصبی و ناباروری شود.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

در حساسیت به گلوتن، همچنین به عنوان حساسیت به گلوتن غیر سلیاک شناخته می شود، گلوتن علائمی مشابه بیماری سلیاک ایجاد می کند، اما بدون آسیب روده.


بدون گلوتن

غذاهای تهیه شده از گندم، جو و چاودار بسیار رایج هستند. با وجود بسیاری از جایگزین های سالم و خوشمزه بدون گلوتن، حذف آنها از رژیم غذایی شما می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، ممکن است نیاز به مشورت با یک متخصص تغذیه یا یک پزشک برای کمک به رفع نیازهای تغذیه ای کلی داشته باشد.

کلاس های غذایی بدون گلوتن به طور طبیعی عبارتند از گوشت و مرغ، لبنیات، ماهی و غذاهای دریایی، لوبیا، حبوبات، آجیل، سبزیجات و میوه ها و غذاهای سنتی سویا. غلات به طور طبیعی بدون گلوتن شامل جو، ارزن، سورگوم، گندم سیاه، برنج وحشی، برنج قهوه ای و کینوا می شود.


غذاهایی که باید از آنها پرهیز کرد شامل انواع گندم، جو، چاودار، تریتیکاله، سیتان، پروتئین های ترکیب شده با سس سویا بر پایه گندم، گوشت سوخاری، مرغ یا ماهی، نوشیدنی های شیر مالت دار، مشروبات الکلی غیر تقطیر شده، دمنوش های گیاهی و لاگر ساخته شده از گلوتن است. -حاوی دانه ها


غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزیجات کنسرو شده، منجمد، خشک یا از قبل خرد شده را بررسی کنید زیرا ممکن است حاوی مواد حاوی گلوتن به شکل طعم‌دهنده و سس اضافه شده باشند یا ممکن است به گلوتن آلوده شده باشند. سایر غذاها مانند گوشت های فرآوری شده، گوشت چرخ کرده، شیر و ماست طعم دار، پنیر فرآوری شده، بستنی باید دو بار از نظر گلوتن بررسی شوند.


معایب یک رژیم غذایی بدون گلوتن

گندم، جو و چاودار منبع مواد مغذی از جمله فیبر، آهن، کلسیم و ویتامین های گروه B هستند. حذف آنها از رژیم غذایی می تواند منجر به کمبودهای تغذیه ای شود، زیرا جایگزین های آنها ممکن است دارای سطوح مختلف مواد مغذی باشند. مصرف یک مکمل مولتی ویتامین-مولتی مینرال بدون گلوتن ایده خوبی برای هر کسی است که سعی در اجتناب از گلوتن دارد. برخی از غذاهای بدون گلوتن ممکن است مقادیر کمتری فیبر و مقادیر بیشتری چربی، قند و کالری نسبت به معادل گلوتن خود داشته باشند. این می تواند منجر به افزایش وزن شود.


هزینه رژیم غذایی بدون گلوتن در مقایسه با رژیم غذایی حاوی گلوتن بالا است. اگر رژیم غذایی بدون گلوتن شما شامل غذاهایی باشد که به طور طبیعی فاقد گلوتن نیستند، هزینه می‌تواند بسیار بالا باشد. در سال‌های اخیر، افراد بدون بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن برای احساس سلامتی، کاهش وزن، درمان اوتیسم و ​​افزایش انرژی به رژیم‌های غذایی بدون گلوتن روی آورده‌اند. این فواید رژیم بدون گلوتن به اثبات نرسیده است.


ترجمه مجله ارم بلاگ

منبع : worldatlas.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده