خرید از سراسر دنیا


» کدام مواد غذایی شما را بیشتر سیر نگه میدارند

کدام مواد غذایی شما را بیشتر سیر نگه میدارند

غذاهایی که شما را در طول رژیم سیر نگه می دارد


خوردن متعادل ، مهمترین عامل در رژیم غذایی است. عادات غذایی قدیمی این وضعیت را پیچیده می کند. ساده ترین راه برای غلبه بر این مشکل، مصرف غذاهایی است که شما را در طول دوره رژیم غذایی سیر نگه می دارد.


این 10 ماده غذایی را هنگام رژیم مصرف کنید


رژیم گرفتن کار سختی است که نیاز به پشتکار و اراده بسیار قوی دارد. در این فرآیند، انجام ورزش و میزان و حجم غذا بسیار مهم است. اگرچه برخی از غذاها در مقادیر بسیار کمی مصرف می شوند، اما با سیر نگه داشتن شما برای مدت زمان طولانی تر نسبت به سایر مواد غذایی ، کاهش وزن شما را آسان تر می کنند.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

همانطور که میدانید ، که غذاهایی که برای کاهش وزن می خورید باید حاوی کالری کمی باشند و در کنار این فضای بیشتری را در معده شما اشغال کنند و مدت زمان بیشتری به شما احساس سیری دهند. میزان فیبر و پروتئین یک غذا، حجم غذا و مقدار آب موجود در آن، تعیین کننده ترین عوامل در احساس سیری هستند.

در ادامه درمورد 10 خوراکی که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارند صحبت خواهیم کرد.


۱. تخم مرغ


تخم مرغ یک غذای بسیار مغذی و سرشار از پروتئین است که تاثیر زیادی بر احساس سیری دارد. یک تخم مرغ کامل حاوی تمام 9 اسید آمینه ای است که بدن شما قادر به تولید آنها نیست و پس از هضم این اسیدهای آمینه، باعث ترشح هورمون های سرکوب اشتها در شما می شود.


۲. گوشت های کم چرب


پروتئین هایی که به مقدار زیاد در گوشت گاو، مرغ، بوقلمون و ماهی یافت می شوند ، درواقع درشت مغذی هایی هستند که طولانی ترین مدت سیری را به شما میدهند زیرا آنها روی هورمون های سیری مانند گرلین و GLP-1 اثر می گذارد. گوشت قرمز کم چرب، گوشت ، سینه مرغ یا بوقلمون و ماهی حاوی پروتئین بالا و چربی کم هستند که به شما امکان می دهند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و احساس گرسنگی نکنید.


۳. سیب زمینی شیرین


آیا می دانستید یک فنجان سیب زمینی شیرین آب پز یا تنوری شده همان کالری یک تکه نان را دارد؟ سیب زمینی شیرین که سرشار از آنتی اکسیدان است به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید و در وعده غذایی بعدی ، به دلیل محتوای بالای آب و فیبر در مقایسه با سایر مواد غذایی ، کمتر غذا بخورید.


۴. حبوبات


منابع پروتئینی گیاهی، حبوباتی مانند نخود، لوبیا، عدس و لوبیا چشم بلبلی سلاح‌های رژیمی قدرتمندی در تامین سیری هستند. آنها منابع غنی فیبر و پروتئین هستند. در عین حال، به لطف محتوای نشاسته بالای خود، به قند کمک می کنند تا در مقایسه با سایر کربوهیدرات ها کندتر وارد گردش خون شود.


۵. سبزیجات برگ سبز و گوگرد دار


سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، آروگولا، جعفری و سبزیجات گوگرددار مانند کلم و کلم بروکلی حاوی فیبر و آب بالایی هستند. این سبزیجات که حجم زیادی دارند و از کالری بسیار کمی برخوردارند ، از مهمترین مواد مغذی در کاهش وزن و رسیدن به سیری هستند. در عین حال، از آنجایی که خوردن و جویدن سبزیجات زمان بر است، این امر باعث طولانی‌تر شدن زمان غذا خوردن می‌شود . در این حالت ما کالری کمتری مصرف میکنیم و در مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری می‌کنیم.


۶. آناناس، سیب و پرتقال


از آنجایی که این میوه ها حاوی مقادیر زیادی آب و پالپ هستند، فضای بیشتری را در معده نسبت به سایر مواد غذایی با کالری یکسان اشغال می کنند و به احساس سیری کمک می کنند. به طور خاص، آناناس، سیب و پرتقال دارای محتوای پالپ و آب و شاخص های اشباع بالایی هستند. همچنین می توانید با مصرف سیب به همراه پوست یا پرتقال با پوسته سفیدش ، مدت زمان بیشتری سیر باقی بمانید.


۷. ماست


ماست که منبع خوبی از پروتئین است، همچنین به کاهش چربی شکم و سیر ماندن برای مدت طولانی به لطف اسید لینولئیک مزدوج (CLA) در آن کمک می کند. مطالعات نشان داده است کسانی که به طور منظم ماست مصرف می کنند، دور کمر و شاخص توده بدنی کمتری دارند.


۸. گندم سیاه، کینوا، بلغور


غلات کامل مانند گندم سیاه، کینوا و بلغور حاوی فیبر بالا و پروتئین نسبتاً بیشتری نسبت به سایر غلات هستند. این غلات کامل که دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند، به دلیل فیبر موجود در آنها، به فعال شدن هورمون هایی که اشتها را سرکوب می کنند، کمک می کنند. هنگامی که آنها با آرد سفید، نان یا برنج در رژیم غذایی جایگزین می شوند و با کنترل مصرف می شوند، کمک زیادی به سیری طولانی مدت و کاهش وزن می کنند.


۹. کشک پنیر


کشک پنیر نوعی کشک با چربی و کالری نسبتا کم و پروتئین بسیار بالا است. کشک پنیر که همچنین منبع مهمی از کلسیم است، به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و به دلیل محتوای پروتئین و حجم بالای آن به کنترل وزن کمک می کند.


۱۰. جو دوسر نورد شده


بلغور جو دوسر یک غلات کامل که باعث سیری زود هنگام میشود. این به دلیل فیبر بالا و ظرفیت جذب آب بالای آن است. فیبرهای محلول مانند بتا گلوکان موجود در جو دوسر با جذب آب در معده شما متراکم می شود و با به تاخیر انداختن تخلیه معده به شما کمک می کند برای مدت طولانی سیر بمانید.


بنابراین اگر قصد دارید رژیم بگیرید و وزن کم کنید ، حتما ۱۰ ماده غذایی بالا را در لیست رژیم غذایی خود قرار دهید.


ارم بلاگ

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده