دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تغذیه سالم در محل کار

تغذیه سالم در محل کار

نکات داشتن تغذیه سالم در محل کار


آیا شما هم جزو کسانی هستید که در حین کار غذای سالم و مقوی خوردن را فراموش می کنید؟ هرگز وعده های غذایی اصلی خود را حذف نکنید.همچنین میان وعده های خود را از بین غذا و خوراکی های سالم انتخاب کنید.


10 نکته تغذیه ای برای زندگی کاری


اینکه یک وعده غذایی را چگونه و به چه مقدار تهیه کنید به همان اندازه مهم است که گنجاندن مواد غذایی سالم و مقوی در برنامه غذایی اهمیت دارد.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

آنچه در طول روز مصرف می کنید به اندازه وعده های غذایی اصلی برای بدن ارزشمند است. زیرا تنها با وعده های غذایی اصلی نمی توان یک رژیم غذایی سالم و متعادل برقرار کرد. شما می توانید با آنچه در طول روز مصرف می کنید یک برنامه تغذیه ای سالم و متعادل برای خود ایجاد کنید. در شلوغی زندگی روزمره، از مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده مانند ویفر، بیسکویت و فست فود که می توان آن ها را به جای غذاهای سالم استفاده کرد ، خودداری کنید.


امروزه افراد ، به خصوص در محیط کاری خود ، احتمالاً حتی وعده های غذایی اصلی را حذف میکنند، چه رسد به میان وعده های اداری. اما شما این اشتباه را مرتکب نشوید و در محل کار هود یک رژیم غذایی سالم و متعادل را اتخاذ کنید.


10 ترفند تهیه یک برنامه غذایی سالم در اداره


1. ساندویچ خود را از شب قبل آماده کنید


همانطور که می دانید صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است. اما بزرگترین مشکل این است که نتوانیم چنین حقایق شناخته شده ای را با زندگی تطبیق دهیم. صرف یک صبحانه مجلل با کمبود وقت در ابتدای صبح ممکن نیست. در این مرحله، آماده کردن صبحانه عصر روز قبل میتواند ایده ی کاربردی و موثری برای رفع این مشکل باشد. ممکن است بگویید: "من از سر کار خسته آمده ام و خسته ام و حتی بدون اینکه برای آماده کردن شام وقت بگذارم، می خوابم"، اما این زمان از روز بهترین تایم ممکن است ، زیرا ممکن است صبح برای تهیه ساندویچ یا تست کردن نان وقت کافی نداشته باشید. بنابراین شما می‌توانید از شب قبل ساندویچ و لقمه ای برای صبحانه فردای خود آماده کرده و در یخچال نگهداری کنید، سپس صبح هنگام پوشیدن لباس آنرا در توستر گرم کنید و در مسیر محل کار میل کنید. علاوه بر این شما میتوانید مقداری اسموتی نیز با 1 لیوان شیر نیمه چرب و 1 میوه درست کنید.


2. جیب های خود را با گردو پر کنید


اگر به دلیل مشغله کاری و جلسات بی پایان نمی توانید ناهار را به موقع میل کنید، باید در اولین فرصت یک میان وعده میل کنید. ممکن است خوردن یک ساندویچ در طول یک جلسه آسان نباشد. با این حال، چند عدد گردو و چند میوه خشک که در جیب و یا کیف خود دارید، به شما کمک می کند تا یک وعده غذایی سالم و مقوی داشته باشید.


3. آب های طعم دار درست کنید


دلایل زیادی برای نوشیدن آب وجود دارند. مثلا؛ اگر آب به اندازه کافی ننوشید، چین و چروک هایتان زیاد می شود، پوستتان آویزان می شود، سرتان درد میگیرد، یبوست می گیرید، وزنتان بالا می رود، زود پیر می شوید و بدنتان سم زدایی نمی شود. اگر نمی خواهید همه اینها اتفاق بیفتد، باید آب یه مقدار کافی بنوشید. اما چگونه؟ برای خود یک بطری شیشه ای تهیه کنید که در آن بتوانید با لذت و عشق آب بنوشید. در اینجا چند پیشنهادی برای تمایل به مصرف آب بیشتر وجود دارد :


سیب-دارچین-میخک

2 لیتر آب

1 عدد سیب ورقه ای نازک

1 چوب دارچین

6 عدد میخک


انار-لیمو-ریحان

2 لیتر آب

یک قاشق چای خوری انار

1 عدد لیمو

5 برگ ریحان تازه


می توانید این مخلوط ها را درون بطری شیشه ای خود به همراه مقداری آب قرار دهید و با طعم دادن به آب خود به روشی سالم نیاز به مایعات خود را در طول روز تامین کنید.


4. برای خود ظرف غذا درست کنید


همانطور که برای فرزندانتان ظرف غذا تهیه میکنید ، یکی از این ظرف ها نیز برای خود تهیه کنید. این به شما این امکان را می دهد که در طول روز رژیم غذایی متعادل و سالم تری داشته باشید. بهتر است از ظروف شیشه ای برای این کار استفاده کنید که قابلیت گرم کردن روی شعله مستقیم و استفاده در فر را نیز داشته باشند. بنابراین شما با تهیه مقداری سالاد در یک ظرف شیشه ای، انتخاب سالم تری نسبت به فست فود و غذاهای آماده دارید. همچنین به جای استفاده از سبزیجات در سالاد خود، می توانید حبوبات خشک، ماهی تن و پنیر را نیز ترجیح دهید.


5. تنقلات سالم را جایگزین دیگر تنقلات کنید


حذف تنقلات یکی از رایج ترین اشتباهات تغذیه ای است که کارمندان مرتکب می شوند. به خصوص در فاصله زمانی طولانی بین ناهار و شام. شما میتوانید آجیل، میوه های خشک یا تازه را از فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید که از جمله توصیه های تغذیه سالم هستند. برش های سیب که الان در خیلی جاها بسته بندی شده اند، میان وعده خوبی برای کارمندان به حساب می آیند . یک قهوه با شیر که می توانید از دستگاه های فروش چای و قهوه بخرید، زوج خوبی را با یکی از موارد بالا ایجاد می کند. همچنین بهتر است مصرف آب ، آب میوه طبیعی و قهوه را جایگزین نوشابه و آب میوه های صنعتی کنید.


6. مصرف خوراکی های ناسالم را به حداقل برسانید


خوراکی هایی مانند کیک ، پفک و چیپس طرفداران زیادی دارد. بهتر است به جای این تنقلات از گزینه های سالم تر مانند یک مشک آجیل ، کشک خشک و موارد مشابه استفاده کنید . اگر به شدت هوس خوراکی های ناسالم بالا را کردید ، بهتر است مثلا به جای خوردن یک بسته کامل از پفک فقط چند عدد از آنرا بخورید .سپس اگر سیر نشدید کمی آجیل و میوه خشک مصرف کنید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


7. از شب قبل برنامه غذایی فردای خود را مشخص کنید


اگر می‌خواهید سالم غذا بخورید، برنامه‌ریزی برای وعده غذایی فردا را از شب قبل، با وجود خستگی، انجام دهید و این عمل را به عادت تبدیل کنید.


8. تحرک داشته باشید


بی تحرکی به دلیل حجم کاری باعث می شود که کارکنان ادارات سطح فعالیت خود را کاهش دهند. رژیم غذایی نامتعادل و ورزش ناکافی باعث افزایش وزن و مشکلات سلامتی می شود. در حین کار در دفتر، سعی کنید هر 20 دقیقه یکبار بلند شوید و حرکت کنید.


9. خرید روزانه خود را به تعویق نیندازید


برای تهیه میان وعده های سالم سعی کنید روزانه خرید کنید و این خرید روزانه را به بهانه خستگی به تعویق نیندازید. به یاد داشته باشید مصرف میان وعده سالم به اندازه داشتن وعده های اصلی غذایی سالم ، مهم است.


10. بهتر است دوستانی با سبک خود پیدا کنید


بسیاری از کارمندان ، هم تیمی های خود را مقصر می دانند. اگر چه داشتن یک هم تیمی که فکر می کند رژیم غذایی نه تنها برای کاهش وزن، بلکه برای حفظ سلامت کلی ضروری است ، کار را کمی آسان تر می کند اما با همه این تفاسیر ، شما نمیتوانید برای دیگران تعیین و تکلیف کنید که چه چیزی بخورند .بنابراین بهتر است بر نفس خود چیره شوید و یا دوستانی با سبک زندگی سالم پیدا کنید.


اگر شما هم کارمند هستید و به تازگی متوجه تغییرات سلامتی بسیاری در خود شده اید ، کافیست از نکات بالا پیروی کنید.


ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده