دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سیر و تاثیر آن در لاغری

سیر و تاثیر آن در لاغری

سیر و قدرت باورنکردنی آن در کاهش وزن


اگر میخواهید چند کیلو وزن کم کنید، توصیه می کنیم با قدرت شگفت انگیز سیر برای کاهش وزن آشنا شوید.


سیر یک منبع غذایی بسیار محبوب است که تقریباً در همه غذاهای جهان و در هر خانه ای یافت می شود. این ماده غذایی ، علاوه بر طعم بینظیر ، خواص دیگری نیز دارد که آن را یک گزینه عالی برای کاهش وزن می کند. گنجاندن سیر در رژیم غذایی یک انتخاب ایده آل برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند و رژیم غذایی سالم تری داشته باشند، است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

کاربردهای دارویی سیر


سیردر طب سنتی کاربردهای متفاوتی دارد. مثلا عم به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می کند،هم فشار خون و کلسترول را کاهش می دهد، از طرفی سطح انسولین را نیز تنظیم می کند. همچنین برای درمان عوارض توکسوپلاسموز، مشکلات قلبی، آترواسکلروز، رودیابت نیز مورد استفاده قرار میگیرد.


با این حال، مصرف آن در مقادیر زیاد برای افرادی که مشکلات خونریزی دارند، اثر معکوس دارد، زیرا به عنوان یک ضد انعقاد عمل میکند. همچنین می تواند باعث تحریک معده شود. همانطور که گفتیم، کاربردهای دارویی آن متعدد و کاملاً متنوع است.


همچنین مصرف روزانه سیر به درمان بیماری ها و مشکلات زیر کمک شایانی میکند :


عفونت های روده

هموروئید

تبخال و زگیل

استرس و بی خوابی

نقرس

کم خونی

واریس


سیر بهتر است بصورت خام مصرف شود یا پخته؟


اگر می خواهید از آن برای کاهش وزن استفاده کنید، می توانید آن را هم به صورت خام و هم پخته مصرف کنید. هنگامی که آنرا پوره یا خرد میکنید ، ماده ای بنام آلیسین از آن آزاد می شود که به دلیل اثرات آنتی بیوتیکی، کاهش قند خون و آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است.


وقتی پخته شد، آدنوزین و آجوئن آزاد می شوند. این عناصر دارای اثرات ضد لخته شدن هستند و همچنین به کنترل کلسترول بالا کمک میکنند.


بعلاوه مصرف سیر هضم غذا را بهبود می بخشد زیرا ترشح اسید معده را افزایش می دهند. همچنین قند خون شما را کنترل می کند و سموم و مایعات اضافی را از بدن شما دفع می کند.


به همین ترتیب تولید کورتیزول (مرتبط با یک هورمون مرتبط با استرس) را تنظیم می کند و به جریان خون کمک می کند تا همانطور که باید جریان پیدا کند.البته که این توانایی های ویژه برای هر کسی که می خواهد وزن کم کند مهم است.


رابطه مصرف سیر و کاهش وزن


طبق تحقیقات انجام شده ، سیر دارای خواص محافظت از قلب است. از این رو، راه خوبی برای پیشگیری از دیابت، حمله قلبی و بیماری های قلبی است.


در یک آزمایش 47 نفر مورد مطالعه قرار گرفتند: زنان با دور کمر حداقل 80 سانتی متر و مردان با حداقل 90 سانتی متر.


به مدت 4 ماه، یک گروه سیر و گروه دیگر دارونما مصرف کردند. در گروهی که سیر مصرف می کردند، موارد زیر مشاهده شد:


افزایش سطح هورمون آدیپونکتین که از قلب محافظت می کند.

کاهش سطح کلسترول به میزان قابل توجه.

کاهش وزن سریعتر.

تحریک متابولیسم.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


اگر می خواهید وزن کم کنید، سیر باید همراه همیشگی شما در وعده های غذایتان باشد. اول از همه سیر ، اشتهای شما را سرکوب می کند، باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و از پرخوری کردن دور بمانید.


علاوه بر این، و شاید مهمتر از همه، سیر مسئول سرعت بخشیدن به متابولیسم شما است. به این صورت که سیر باعث می شود سیستم عصبی شما آدرنالین بیشتری تولید کند. این بدان معناست که بدن شما کالری بیشتری می سوزاند، که واقعا برای کاهش وزن مفید است.


نکات: استفاده از سیر برای کاهش وزن


اگر هدف شما کاهش وزن با استفاده از سیر است، یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک حبه سیر خام و له شده ترکیب کنید. حداقل نیم ساعت قبل از صبحانه هر روز صبح مصرف کنید.


گزینه دیگر: یک حبه سیر خام له شده را با نصف قاشق چایخوری دارچین و 1 فنجان آب داغ مخلوط کنید. اگر این مخلوط را هر روز جدا از وعده های غذایی مصرف کنید، تغییراتی را در بدن خود مشاهده خواهید کرد.


همانطور که می بینید این ماده غذایی، یک منبع بسیار قوی و عالی از مواد مغذی برای کاهش وزن سالم است. با این حال، این همه خواص و ویژگی های سیر نیست بلکه این ماده غذایی از بسیاری جهات دیگر نیز برای بدن شما مفید است.


فراموش نکنید که سیر یک درمان معجزه آسا نیست. اگر می خواهید به روشی درست وزن کم کنید، باید آن را با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش ترکیب کنید. اگر سوالی دارید، از یک متخصص تغذیه راهنمایی بخواهید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده